Na Beskidzie 863m n.p.m. i 5 Skałek

Trasa 5 Skałek - stosunkowo krótki, ale stromy odcinek w pobliżu wyciągu narciaskiego Czarny Groń, gdzie podczas podejścia mija się kilka ciekawych formacji skalnych. Po wyjściu na szczyt Na Beskidzie docieramy do czerwonego szlaku m.in. na Leskowiec, czy Łamaną Skałę. Aby dojść do skałek, należy od Ski Centrum Czarny Groń iść żółtym szlakiem (prowadzącym na Łamaną Skałę) do przejścia przez strumyk, następnie oddzielić się od szlaku żółtego w lewo i dalej leśną drogą przez kolejny strumyk i w górę. Podejście jest strome i momentami osiąga 30 stopni. Pierwsza skałka widoczna jest już z drogi, druga znajduje się około 30 metrów wyżej. Do trzeciej formacji należy pójść w górę jakieś 100m. Ta grupa mniejszych skałek o szerokości 30m - 40m tworzy dość symetryczny stożek. Udajemy się w lewo i po kilkudziesięciu metrach docieramy do czwartej skałki o szerokości 7m, a 50m dalej piąta znacząco wystająca i wysoka skała w formie baszty, nad którą przebiega czerwony szlak. Idąc dalej szlakiem w kierunku Łamanej Skały, po prawej stronie natrafiamy na kilka dużych skał, z których roztaczają się widoki na Potrójną i Pogórze Śląskie.

mapa Beskid Mały Na Beskidzie - Mapa

Galeria

Widok z żółtego szlaku na stok Na Beskidzie
Pierwsza formacja skalna na Trasie 5 Skałek na Beskidzie

Paprocie porastające pionowe ściany skały

Druga z skał
Nieduży buk z wijącymi się korzeniami po skale
Trzecia formacja skalna

Czwarta skała
W pobliżu piątej skały
Piąta skała nad którą przebiega czerwony szlak na Leskowiec